Pink rangers followers

Nuffnang

October 5, 2015

Maidless..time to be supermak and superdad

Assalamualaikum..

Dah seminggu aku sekeluarga maidless. Tough and kelam kabutnya hanya Allah yang tahu..after peristiwa sadis after we all balik dari vacation hr. tu..til now aku malas nak komen apa2 sekadar untuk menyakitkan hati dan memberi tekanan pada diri sendiri...Lebih baik kita bertenang berzikir banyak2 dalam hati semoga walaupun kelam kabut macamana pun Allah tetap beri kita ketenangan dan kewarasan untuk kita berfikir...insyallah amin.

Ekceli ada pro and cons la gak ada maid ni. Bukan aku x pernah x der maid pun before this tapi dulu keadaannya tidak begitu kelam kabut sebab husband aku time tu working hour dia flexible most of the time work from home plus nursery environment kat Malaysia difference sgt ngan kat Brunei ni.
First thing our family really need maid coz of our situation2 berikut :

1. Tempat kerja aku jauh sgt 77km one way to go...so just imagine in case jadi2 apa2 at least 1 hr baru aku smpai umah.

2. Every month aku kena attend meeting cawangan kat Miri, kalo hantar nursery mcmana weii...

3. Since husband aku tu consider expatriate ler kt sini kan..so effort kerja mana leh sama ngan orang local...kalo org local balik kerja koi 4.30 org xpatriate kena balik koi 8 u ollzz...and pluussss nursery kat Brunei not profit oriented wokeh...paling lambat ngko kena ambik anak ngko 5.30 just imagine..camana gap 8 and 530 tu...tak terkejar2 ker laki aku...kesian kt dia..

4. Lunch hr mostly org ofis kt sini balik umah makan nasi kt umah susah nak cari kedai2 makan kuah campur kt Brunei ni...so mmg every lunch hr laki aku akan blk bawak anak2 balik sekolah.


dan banyk lagi la faktor yang strongly support that I NEED A MAID.

Memang ler aku akui bila x der maid ni hidup aku tenang di rumah sendiri...cewahhh even idak ler maid aku tu wat perangai apa pun..tapi rasa pieceful dia tu lain..susah nak gambar kan. hahhaha.
Bila x der maid ni ekceli byk gak la hikmahnya anak2 aku idak ler manja sgt kalo dulu apa2 pun semua bibik aja...walaupun bila main sepah2 aku jerit2 suruh kemas...tp at last bibik gak kemas so now everything semua kena kerjasama dari bapaak sampai la ke anak-anak.

Alhamdulillah husband aku bnyak membantu plus anak2 sama..semuanya cooperate dari kerja-kerja rumah, kain baju mcm2 la...no more excuse kalo x kerjasama nak harap mak ngko sorang ni mahu rumah jadi hutan...so dah nama RUMAHKU SYURGAKU kena la sama2 kerjasama kan..

 So, aku berdoa semoga semuanya dipermudahkan segala urusan aku...Ya Allah berilah dan bukakan lah jalan pada segala kesukaran ni. ..kesian sgt kat suami aku. harap papa bertahan dan sentiasa fokus dengan kerja papa...

Insyallah susah senang kita hadapi sama2 ye..


Luv
 Srikandiazie.

No comments :

Post a Comment

Nuffnang2