Pink rangers followers

Nuffnang

July 11, 2013

2nd Day Puasa..

Assalamualaikum u olllzzz...bersiaran lagi kita di alam maya...aicehwah..blog ni pun koi lama koi kelam...Dimualakan entry hari ni ngan gambar-gambar budak berempat ni..tengok la keadaan umah aku ni..kusyen sofa tu mmg x akan duduk di tempat dia..ini semua keja si kakak suka membuat tembok la benteng la...dan macam-macam la. kan.

Today baru 2nd day Ramadhan. Selamat Menyambut Bulan Ramadhan Al mubarak kepada keluarga, sahabat handai dan teman teman. Sorry ye..kat sini lewat sket tp kat fb and whatsapps pantas lagi ucapan itu kan...

Berpuasa di Brunei tiada bezanya puasa di Malaysia agaknya cuma kat sini yang bestnya 6.30 dah berbuka..cepat sket la yek..bazar ramadhan..ermmm entah aku pun x tau happening ke tidak kat sini..tp smlm husband aku ckp ada la jugak PARAM tu tp kecik aja la...idakler sebesar2 alam macam kat KL tu. Tp nak citer since yesterday 1st day puasa so Brunei cuti ye..so menjelajah la aku laki bini mencari stok2 barang basah ni.tp tu la kan tempat orang menggagau juga la mencari mujurla Brunei ni kecik besaq sket dari Perlis aja kot and jalannya tak jem so aku rasa la..pasar ikan, ayam and daging nya di satu tempat dekat2 gadong tu ..and sayur-sayuran nya plak kat tmpt lain..jadi agak mengambil masa la juga kat situ..

Ajmal ok..dia kan susah makan so mmg lagi senang la berpuasa


So terawikh kat sini pun alhamdulillah...bagi aku no reason or excuses la kalo x nak beribadat kat sini..kalo dulu aku akan bagi 1001 macam alasan, penat la..jln jem la..penat masak la...masjid jauh la..dan macam2 la kan..tp kat sini segala2nya selesa..dan azam aku semoga Allah memberi kekuatan untuk aku supaya dapat membaiki amal ibadah ku. So pieceful here..i like

Kakak wit sengal face and Yumna

Budak berdua ni asyik bercakar aja tau..itu la semua tak pergi sekolah lagi so dependable pass pun baru lulus selasa insyallah next week la kot start la sekolah Ajmal and Amni ni..tak sabar plak aku rasa nak hantar diorg ni pergi sekolah..tp berdebar la juga takut diorg kena culture shock..pasal kakak aku tak risau sangat sbb dia mmg jenis mesra alam..tp along ni aku x confidence sket..hari tu baru tengok sekolah pun muka dah lain..agaknya takut nak berkomunikasi dlm english la kot..so far mmg la he can understand in English but biasala speaking english kat Malaysia can broken2 ma...tp hope everything akan dipermudahkan Insyallah..


Akhiri entry ini ngan gambaq budak mengada yek..tengah makan coco crunch..kuikuikui...dia ni mmg manja sangat la semenjak dua menjak ni tak tau la bila aku start keja balik nanti..ok la..nak gi solat zuhur...Selamat berbuka puasa ye...bye :)

No comments :

Post a Comment

Nuffnang2